15 de novembre 2005

Dissabte 12 de novembre

4'3o AM em llevo
4'55 AM surto de casa
5'05 AM Joan Salicrú entra al cotxe. La cançó Txoria Txori, poema basc de Joxean Artze musicat per Mikel Laboa amb la Simfònica d'Euskadi i l'Orfeó Donostiarra.
Mataró-Argentona-La Roca- Autopista AP7
7'15 AM Café a Fraga (Saragossa) Últimes paraules en català. Benzina. A partir de llavors Espanya Plural.
Monegros. Toro d'Osborne. Saragossa. Carretera de Logroño. Gossos.
10'30 AM Logroño, capital de La Rioja, ciutat de provincies. pàtria d'Espartero. Notícias de La Rioja. Zona blava. Plou. Mercat de dissabte al matí. Poca gent al carrer. Esmorzar en un bar antic, a sobre la seu del PSOE local. Un edifici vell. 3r café del dia, entrepà de pernil amb pa amb pebrot (!) Passeig per la ciutat. Catedral, esglésies velles. Plou més. Enviem missatges, rebem trucades.
Direcció Bilbao, obviem Pamplona-Iruña. Bruce Springsteen.
12'20 PM entrem al País Basc. Escoltem altre cop Txoria, Txori, a tot volum.
Canvia el paisatge. Verd, verd, muntanya. Baserris. passem de llarg de Vitòria-Gazteiz. Pastora "Paisatges marins".
13'25 PM
Bilbao
Ens perdem una mica. Pobles del Gran Bilbao. Voltes i voltes per trobar el lloc i per aparcar. aparcament al centre. Comprem el Gara, dissabte 1'25 €. Av. Navarra. Ria. Casco Viejo.
Begoña, jutjessa, madrilenya de Bilbao. Vi de crianza, altre cop ens topem amb La Rioja. Pintxos. Exquisitessa.
14'45 PM Dinar de sidreria: morcilla, chorizo, pebrot, truita de bacallà, chuletón, sidra, aigua, formatge i codony, nous.... Política. Punts de vista diferents. Nacionalisme. Espanya. Euskadi. Finançament. Ikurriña. El País. Compra de paraigües al Corte Inglés.
18'35 PM Cap a Sant Sebastià-Donosti. Carretera i pluja. Parada i café. Quedem per sopar.
20'00 PM Estem a Donosti. Parking. Davant la Concha. Impressió. Foto. Alegria de ser-hi. Ajuntament de Sant Sebastià. Entrem. Busquem Odón Elorza. Passejem pels carrers del barri vell. Surt de gent de missa. Homes amb txapela, dones ben abrigades. Colles de txiquiteros. La gent passeja malgrat la pluja. Cartells polítics. Bars plens. Famílies. Turistes catalans.
21'30 PM Ens veiem obligats a marxar cap a Bilbao. Autopista altre cop. Passem noms interessants: Getaria, Zarautz, Azcoitia, Azpeitia, Loiola, Gernika, Ondarroa..
22'45 PM arribada a Bilbao altre cop. Aparcament complicat. Breu trobava amb la Imma, la segona amiga del viatge a Vietnam. Sandwich.

Diumenge 13 de novembre

0'00 AM Vi al Casc antic. En Joan i jo parlem. Deixem la política. Dones, vida, passat, futur...
Caminem.
1'30 AM tornem a casa de la Begoña. Dormir amb en Joan al mateix llit.
10'35 AM em llevo. La Begoña ens ha comprat pastes: pastís de mantega i pastís d'arrós. Em dutxo. Desperto a n'en Joan. Esmorzem de conya.
11'25 AM Em poso la txapela. Tramvia cap al Guggenheim. Parlem dels transports a Mataró. Tenim la ciutat al cap. Pont de Deusto. La Universitat de la Companyia de Jesús a un costat, el Museu a l'altre. Cultura i cultura a cada banda. Clàssic i modern. Metall, imponència arquitectònica. Intentem imaginar com seria abans la ciutat. Pavelló Euskalduna. Passeig pel costat de la Ria. Traineras de Deusto ria amunt, ria avall. Crits de l'entrenador. Ramón Rubial, lehendakari d'Euskadi abans de l'autonomia del 79, fet estàtua.
Creueum el segon pont. Pont de Calatrava. Avinguda Campo de Volatín. Recordem Iñaki Anasagasti que hi viu. Comprem Deia, Berria i El Correo.
Creuem altre vegada un pont. El tercer. Hem de pujar escales, diversos pisos. Fotos i trucades dalt del pont.
14'oo PM Ens endinsem altre cop a la ciutat. Ens sembla veure Emilio Olabarría entrant a casa seva. Comandància de Marina amb bandera espanyola. A la mateixa plaça la seu de l'EAJ-PNB, Sabin Etxea, amb una gran Ikurriña. No trobem el cotxe. Busquem on dinar. Portem diaris. Mengem alubies de Tolosa, llengua, amanida i llom. Postre.
16'30 PM Migdiada. Això s'acaba.
18'20 PM Darrer café a Euskadi.
18'35 PM Marxem. Plou. Plou molt.
22'oo PM Saragossa. Plaça del Pilar. Foto. Bar España. Sopar: brou i costelles, brou i lluç. Flam. Café.
22'50 PM Sortida de la capital d'Aragó, complicada. Continua plovent.
Lleida. Tarragona. Benzina. Plou,.
2'1o AM Barcelona. Per error, túnels de Vallvidrera. Sopa de Cabra "Bona nit, malparits"
2'55 AM
Joan Salicrú a casa
3'oo AM Sóc a casa.
Agur!!

10 comentaris:

1. Safont, Salicrú: a veure quan muntem un sopar de bloggers (abans de Nadal hauria de ser) i comentem aquest viatge (i tot el que faci falta). Safont, tu que tens poder de convocatòria a veure si t'animes i organitzes un sopar. Salut companys!

ResponElimina
  2. Us vau deixar de visitar la perla: Elantxobe!!
    Ivan

3. Viatge Express... bufff això sí que és una aventura!

Va, fem un sopar com diu el Miguel, que ara ja podré venir! :D

ResponElimina
  4. Al blog d'en Salicru proposo fer el sopar algun dia del pont de la imaculada o aquella setmana aproximadament. A no ser que organitzem un Andalusia Express tambe...

5. Doncs ja tenim data. L'Andalusia expréss quan vulgueu.. però diria que amb 48 hores no en tenim prou!

6. ostia però amb quatre dies potser si q podríem muntar algo... podríem anar tots amb ordinadors, buscar zones wifis a les ciutats i anar penjant posts...

7. Comentari expres: 19-11-2005
    1'50 AM Primera lectura
    1'58 AM Segona lectura
    1'59 AM Felicitacions
    2'00 AM Que vagi be per Andalusia.

2'01 AM Salut i a reveure.